Pārlekt uz galveno saturu

Vēsture

LLU

Latvija nav bagāta ar naftu un akmeņoglēm, mums nav auglīgais tropu klimats vai 300 saulainas dienas gadā, bet mums ir saule, līst lietus un ir čakli cilvēki, kuri visos vēstures laikos ir meklējuši iespēju sevi nodrošināt ar pārtiku un citu dzīvei nepieciešamo. Tas arī bija galvenais priekšnoteikums lauksaimniecības attīstībai un tam, ka 1863.gadā aizsākās augstākā lauksaimniecības izglītības speciālistu sagatavošana Latvijā.

Visā fakultātes pastāvēšanas vēsturē ir sagatavoti vairāk kā 10 tūkstoši speciālisti. Sākuma gados absolventu skaits nebija liels un pirmie studenti bija aristokrātijas pārstāvji, jo studiju maksa bija liela un latvieši bija galvenokārt kalpu statusā. Studijas notika vācu valodā, bet no 1896. gada krievu valodā. Taču tie bija pirmie progresīvo atziņu ienesēji lauksaimniecības praksē un viņi pakāpeniski nomainīja sākumā no ārzemēm pieaicinātos mācībspēkus.

Lauksaimniecības fakultātes vēsture

Šobrīd lauksaimnieciskā ražošana Latvijā ir zinātnes ietilpīga. Tai ir ļoti plašs un daudzveidīgs darbības spektrs. Atbilstoši piedāvājumam un pieprasījumam darba tirgū un arī atkarībā no studentu spējām, vēlmēm un iepriekšējās sagatavotības, ir izveidojušās daudz atšķirīgu līmeņu studiju programmas. Lauksaimniecībā gatavojam gan akadēmiski, gan profesionāli sagatavotus speciālistus tradicionālajos virzienos un patreiz vēl izvēlei piedāvājam netradicionālākas programmas, kā bioloģiskā lauksaimniecība (augkopība un dārzkopība), zirgu un jātnieku sagatavošanas pamati un citas.

Paredzam, ka arī nākotnē studiju programmas mainīsies līdz ar informācijas tehnoloģiju iekļaušanu speciālajās studijās, zināmas izmaiņas radīs moderno ģenētikas virzienu arvien plašāka ieviešana. Jau šobrīd sadarbojoties ar Latvijas institūcijām un ārzemju partneriem Fakultātē ir moderna Graudu un sēklu mācību zinātniskā laboratorija, ir izveidotas Molekulārās ģenētikas pētījumu un Agrofizikas laboratorijas, Augu pataloģijas laboratorija, pētījumiem ir pieejama Agronomisko analīžu zinātniskā laboratorija.

Studentu un arī absolventu skaits ir krietni samazinājies, taču sašaurinās arī lauksaimnieciskā ražošana, mainās darbības veidi laukos, tādēļ ir svarīgi noturēt fakultātes studiju kvalitāti konkurētspējīgā līmenī. Jaunu un zinošu mācībspēku ienākšana fakultātē notiek, bet ne pietiekami strauji un joprojām tas ir aktuāls jautājums, tāpat kā mācību palīgpersonāla transformēšana par patiešām kvalificētiem darbiniekiem studiju procesa nodrošināšanai.